Vrij weekend 2!!

15 september 2019 - Kakamega, Kenia

Wat hebben we weer veel met jullie te delen!!
Afgelopen weekend hebben we met aunt Mary haar familie bezocht!
Het was heel bijzonder, maar ivm de privacy ga ik daar niet te veel over vertellen!
Wel willen we melden dat we veel waardering hebben voor aunt Mary .
Wat is dit een intelligente sterke vrouw!!
Ze doet zo veel voor anderen:
- Is pleegmoeder voor veel kinderen die helaas geen ouders meer hebben of ouders die niet meer voor hun kunnen zorgen.
-Zet zich in voor vrouwen die onderdrukt worden.
-Houdt met boodschappen doen rekening bij wie ze het koopt: zo kiest ze bv voor de enige vrouwelijke slager die er is in Kakamega.
-Stimuleert de Kenianen te werken en geeft ze daarvoor in de plaats geld, maar ook vaak een maaltijd, zodat het geld wat ze verdienen gebruikt kan worden om hun familie eten te geven.
Iedereen is welkom in haar huis.
Het is een komen en gaan van mensen!
Heel bijzonder!!
Na het familiebezoek zijn we ook langs het huis gegaan, waar Barak Obama is opgegroeid  en kon een foto natuurlijk niet ontbreken met de oma van Barak die slechts 97 jaar is!😁

We hebben 'the farm' bezocht van de familie.
Sinds 7 mnd zijn er 'Greenhouses' waar kool, paprika's en tomaten  worden gekweekt.
Ook is er nog een stuk land waar zoete aardappels worden verbouwd en bamboebomen staan waarvan de bamboe weer verkocht wordt om huizen van  te bouwen, omheiningen te maken en  meubels.
Overal is over nagedacht . 🤓

Vanmiddag mochten we aanwezig zijn bij een kerkelijke bijeenkomst bij Mary thuis.
Er werd veel gezongen en gebeden.
Heel bijzonder hoeveel kracht en steun de Kenianen halen uit hun geloof.
Als afsluiting was er een buffet.
Wat zijn ze hier gastvrij, ondanks weinig middelen wordt alles gedeeld met elkaar.

Morgen weer naar het ziekenhuis.
Onze laatste week daar.
Wat gaat de tijd snel!
We zijn benieuwd hoe het met onze patiënten gaat...
Wordt vervolgd...

1. Wenda ter Horst:
    15 september 2019
    Wat een onwijs mooi avontuur dames!!
  2. Sandra Heins:
    15 september 2019
    Goh wat geweldig allemaal, wat een indrukken, en wat een mooie mensen, de warmte straalt er vanaf net als bij jullie 😀succes jullie laatste week in het ziekenhuis en sterkte .XX
  3. Erna:
    15 september 2019
    Wat een ervaring, een bijzonder avontuur!
  4. Tessa:
    15 september 2019
    Prachtig he, de kracht van geloof in dit land! Mooi hoe jullie de gastvrijheid hebben ervaren. En wat gaat de tijd inderdaad snel voor jullie.. Fijne week weer!!
  5. Marleen:
    15 september 2019
    Zo leuk om mee te lezen met jullie! Geweldig wat jullie meemaken. Succes in het ziekenhuis de komende week 👍
  6. Marjo:
    17 september 2019
    Mooie ervaringen meiden! Heel bijzonder, lijkt mij, om zo te worden opgenomen in hun dagelijkse leven! Dat maak je als toerist niet mee! Succes bij jullie derde week in het ziekenhuis!
  7. Sandra Heins:
    17 september 2019
    Op Verschillende punten in Wassenaar hoor ik veel over jullie, wat een geweldige belevenis jullie daar hebben. En wat leuk de ontmoeting met oma Obama. Misschien een idee om een keer een lezing te geven in de burcht? Lieve groeten
    vol bewondering mevrouw van Rhede.
  8. Helene:
    17 september 2019
    Zo bijzonder en mooi allemaal! Wat een warmte en gastvrijheid! Succes met jullie laatste werkweek! Ben benieuwd wat deze laatste week jullie gaat brengen. Veel succes 😘
  9. Diny:
    18 september 2019
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Bijzonder wat jullie allemaal meemaken, succes de laatste week!