Crocodile Dundee of niet??!!

29 september 2019 - Diani Beach, Kenia

Het heeft even geduurd ons volgende blog, maar we ondervinden hier toch wat meer problemen met de Wifi.
En eerlijk is eerlijk we hebben nu een week vakantie in Ukunda, dus proberen we ook wat minder met onze telefoon bezig te zijn.

We zullen proberen de afgelopen 3 dagen samen te vatten;
Donderdag was de sterfdag van Richard.
Dit wilden we niet ongemerkt voorbij laten gaan.
We hebben een katholiek kerkje gevonden, waar Jeanette een kaarsje mocht branden.
Het was zo mooi, zo vredig!!
De pastoor deed nog samen met Jeanette een gebed.
Dat heeft haar goed gedaan!
En dat allemaal dankzij Festas die dit voor ons geregeld heeft!
Wat een lieverd.
Na de koffie zijn we een heerlijke wandeling gaan maken op het strand.
Het weer was onstuimig en Jeanette zei: het weer past bij Richard, zo was hij ook!!

Vrijdag hebben we uitstapje gemaakt naar Paradise Lost!
Een klein eilandje met prachtig wit zand, heel idyllisch, maar met vloed is het verdwenen!!
Daarna hebben we rondleiding gehad op Funzi eiland, waar de prachtige baobab bomen staan.
Jeetje wat zijn die groot!!!( zie foto's)
We hebben een heerlijke lunch gehad met krab en kreeft, maar voelen ons dan toch wel opgelaten: wij die dáár decadent zitten te eten, terwijl de gids, onze chauffeur aan de kant zitten te kijken.
Bij de 2 ronde van het eten hebben zij wel meegegeten...maar toch.
Ook als je ziet de armoede op het eiland...het voelt zo tegenstrijdig.
Je weet dat de Kenianen ons, de toeristen, nodig hebben.
Wij leveren hun inkomsten.
Maar hoe moeilijk moet het voor hen zijn, dat wij ons alles kunnen veroorloven en zij niet eens een eigen toilet en stromend water hebben.
We voelen ons daar erg ongemakkelijk bij!!
Zoals het verhaal die we hoorden van de chauffeur: hij werkte voorheen in de fabriek en verdiende 250 ks per dag (dat is nog minder dan €2,50)
Hiervan moet hij dan nog vervoer betalen naar zijn werk (100ks) en ook nog lunch.
Dan hou je ongeveer 1 euro over per dag!!
Dat kunnen wij ons toch niet voorstellen!!
Na Funzi eiland hebben we superleuke boottocht gemaakt door de Mangroven om krokodillen te spotten.
Helaas hebben we die niet gezien, omdat het water te hoog stond, maar de boottocht was fantastisch( zie foto's)

Zaterdag mochten we de opening doen van de latrines in Milanini namens East African Care.
Was wederom weer heel bijzonder!!
Mensen zijn zo dankbaar dat ze in hun gemeenschap nu een toilet hebben en douche. Voorheen deden ze het in de bosjes.
Dit zal hopelijk zorgen voor betere hygiëne  en minder kans op ziektes als cholera. De latrines  zijn mogelijk gemaakt door East African Care.
Het is trouwens heel leuk om te zien als je door deze streek van Kenia rijdt, hoeveel East African Care al gedaan heeft!!
Heel veel waardering voor!!!

Vandaag is ons laatste dag in Ukunda.
We gaan vandaag nog van  het mooie weer genieten.
We hoorden namelijk dat het in Nederland nu herfst is??!!
Maandag vliegen we naar Nairobi, onze laatste bestemming.
Time flies!!!!!!

Foto's toegevoegd!!!😎

1. Corine:
    29 september 2019
    Mooie plaatjes en mooi verhaal weer, meiden!
    Nog een mooie afsluiting en alvast een goede terugreis! X
  2. Elly:
    29 september 2019
    Sjonge, wat maken jullie veel mee! Een reis met allerlei ‘kanten’ en emoties; dat blijft je altijd bij.
    Prachtige foto’s trouwens!
    Geniet nog van de laatste dagen en neem alsjeblieft het zonnetje voor ons mee!
  3. Marjo:
    29 september 2019
    Gaaf zeg! We zijn heel erg onder de indruk van jullie verhalen, foto's en filmpjes! We wensen jullie nog een paar mooie, relaxte dagen in Kenya! In Nederland heeft de herfst idd haar intrede gedaan, dus dat wordt even wennen voor jullie 😅
  4. Erik:
    29 september 2019
    Wederom een paar dagen met bijzondere belevenissen. Geniet nog even en daarna een goede vlucht naar NL gewenst. ✈️🖐🏼😘
  5. Anja:
    29 september 2019
    Wat een belevenis deze reis. Heel bijzonder. Ook de fotos in de kerk zijn mooi. Succes in de laatste dagen. Ben benieuwd wat jullie nog gaan mee maken! Dikke knuffel!
  6. Aad:
    30 september 2019
    De laatste loodjes dames..,,geniet er nog even van en alvast een goede thuisreis gewenst! Ik denk dat het voor jullie een onvergetelijke tijd is geweest. Liefs en tot spoedig ziens!
  7. Erna:
    1 oktober 2019
    Ook wij hebben genoten van de verhalen en de foto's. Jullie zijn samen een echte ervaring rijker.. 😘
  8. Carlijn:
    2 oktober 2019
    😍Wat een mooie avonturen en ontroerende, heftige en liefdevolle belenissen die voor altijd in jouw levensrugzak mee gaan. Dank dat ik daar een inkijkje in mocht hebben. Liefs Carlijn
  9. Heidi van leeuwen:
    2 oktober 2019