Vrij weekend

8 september 2019 - Kakamega, Kenia

Vrijdagavond met Mary naar crowdfunding geweest om geld in te zamelen voor screening van borstkanker.
Borstkanker komt ook in Kenia steeds vaker voor.
Veel jonge vrouwen sterven, omdat ze geen geld hebben om naar een dokter te gaan.
Mary is ambassadeur van https://www.soroptimist.nl/nl/.
Zij zetten zich in voor vrouwen.
Je kunt erover lezen op hun site.
Was bijzonder om mee te maken.

In het weekend zijn we vrij en kunnen we  van het mooie land genieten.
Want Kenia is echt prachtig.
Wat is het groen en wat een mooie mensen!!
Zaterdag zijn we naar Kakamega forest geweest.
We hebben een wandeling gemaakt door een soort oerwoud met een gids.
Wat weet hij veel van planten en dieren: hij wees ons continu op bloemen, vlinders, vogels en bomen die wij normaal gesproken voorbij gelopen zouden zijn.
Ook heel veel aapjes gezien.
Deze waren banger voor ons, dan wij voor hun.
Dat heeft Annette wel anders mee gemaakt in Zuid-Afrika en op Bali.

Zondag naar Victoria Lake geweest en een boottocht gemaakt om hippo's te spotten.
Paar hippo's gezien.
Helaas niet helemaal zichtbaar, maar genoeg andere dingen gezien zoals zwemmende kinderen, wassende vrouwen en vissers en dat allemaal op hetzelfde plekje.
Daarna heerlijk vis gegeten bij een  visrestaurant.
De verse tilapia konden we zelf uitzoeken en werd ter plekke bereid.
We hebben een heerlijk weekend gehad en morgen gaan we weer aan de slag in het ziekenhuis.
We zijn benieuwd wat ons dat weer gaat brengen.
Wordt vervolgd.....  😁

1. Aad van Loo:
    8 september 2019
    Leuke foto’s! Geven een mooie aanvulling op jullie verslag....geniet ervan! En succes morgen in het ziekenhuis, groetjes van ons.
  2. Bert Arddsch:
    8 september 2019
    Dat klinkt als een heerlijk weekend! Leuk dat jullie het eerste wild gespot hebben, is vast het begin van nog veel meer moois!
  3. Tessa:
    8 september 2019
    Leuk hoor! Mooi zo’n weekend trip in de prachtige natuur! Succes morgen weer, bikkels!
  4. Ronald:
    👍leuk hoor, enjoy!
  5. Elly:
    8 september 2019
    Gaaf wat jullie allemaal zien en meemaken! En leuk dat we een beetje mee kunnen genieten! Succes komende week 👍🏻
  6. Marjo:
    8 september 2019
    Gaaf zeg! We genieten van jullie verslagen en foto's. Succes weer voor de komende werkweek!
  7. Wenda ter Horst:
    9 september 2019
    Super Jeanet. Geniet ervan.
  8. Erna:
    9 september 2019
    Ha kanjers, na een heerlijk weekend mogen jullie vandaag weer aan het werk in het ziekenhuis.. We lezen mee en genieten zo ook een beetje van deze bijzondere reis.
    Succes! 🍀
  9. Marjolein:
    9 september 2019
    Wat fijn dat jullie in de weekenden er op uit kunnen gaan. Zo zien jullie ook het mooie land!
    Veel succes in deze werkweek. Leuk om jullie belevenissen te lezen! Keep up the good work!😘
  10. Joke boots:
    14 september 2019
    Ziet er allemaal indrukwekkend uit! Mooie verhalen en foto’s!
    Wat een ervaring!!!